Alles begint met een Guud verhaal

Nee, we zijn niet zwanger … maar als we dat zouden zijn, zouden we de zwangerschapstest online kopen. Bij Guud. Waarom? Omdat het verhaal gewoon goed zit 😀

Nochtans was het niet evident, dat verhaal goed te krijgen.

Morgane en Jan namen hun beslissing op de dag van de lockdown, in maart. Hun vorige poging om van een healthy lifestylecoach hun business  te maken, was in het ‘corona' gevallen.

Maar nog net ervoor had Morgane het eigenlijk al door … Waar veel vrouwen mee struggelden, was niet zozeer hun gezondheid maar hun cyclus. Als ze echt een verschil voor hen wilde maken, zou ze daar haar efforts moeten bundelen.

En dus terwijl wij ons met z’n allen zaten te vervelen thuis, bouwde ze stapje voor stapje aan een Facebook community voor vrouwen om beter te leren leven met en niet ondanks hun cyclus. Niet in het minst gebaseerd op haar eigen ervaringen: Discover your inner superwoman.

 

 

Het sterkte haar in haar overtuiging: ze zou vrouwen niet alleen helpen omgaan met hun cyclus, maar ook afhelpen van alle gênante situaties waarin heel wat producten in de niche van Women’s health products hen vandaag nog steeds brengen.

Zwangerschapstesten bijvoorbeeld.

Testen met een Shopify en online marketing plan

Schaamte, nervositeit, verwarring … allemaal negatieve emoties die vrouwen ervaren wanneer ze bij de apotheek staan voor een zwangerschapstest. Dat ontdekte Morgane uit de vele getuigenissen en gesprekken.

Op guudwomen.com hielpen we Guud daarom bewijzen dat het anders kan. Anders dan bij de apotheek. Maar ook anders dan als je elders online je test zou bestellen:

Door snel en anoniem te zijn.

Met professionele, maar ook emotionele en sociale ondersteuning van een hele community.

En gelinkt aan een goed doel.

Want het is niet omdat je een zwangerschapstest doet, dat je perse zwanger wil worden. Maar de Guud zwangerschapstesten zorgen voor een positieve impact, ongeacht het resultaat.

Kortom: het verhaal maakt het verschil en doet dienst als kwaliteitslabel op 3 verschillende fronten.

Resultaat? 2 streepjes - positief dus 😉 

Iedereen weet natuurlijk dat bij online shoppen het verhaal niet stopt bij het betalen van je winkelmandje. Daarom hielpen we Jan en Morgane ook een mailpack te ontwerpen die het verhaal verder vertelt en waarmaakt: met een bijsluiter die je geruststelt bijvoorbeeld, in plaats van je zenuwen op te drijven.  

En dan is er nog de community natuurlijk. Die haar embryonale fase ondertussen al lang ontgroeid is, maar toch waardevolle input blijft geven over welke richting Guud verder uit moet.

Kortom, we zijn in volle verwachting naar het vervolg van het verhaal dat Jan en Morgane voortaan verder zonder onze hulp kunnen schrijven.

Laat een reactie achter

Opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd