DADA met de D van Denis

ATELIER dada verandert sneller van branding dan van onderbroek … Horen we je denken.

Nu, dat is lichtjes overdreven … wij zijn propere mensen. Maar we begrijpen wat je bedoelt: in de 4 jaar dat we bezig zijn, zijn we al 4 keer van branding veranderd.

Natuurlijk, een bakker bakt ook elke dag vers brood. Dus in onze verdediging: wij verkopen nu eenmaal brandings - onder andere.

Maar er zit meer achter. Alleen moeten we je daarvoor meenemen naar juni vorig jaar. Toen ontmoetten wij Denis

We kwamen Denis tegen bij onze klant Zero Latency Gent. Waar hij als jobstudent mee zou helpen om de nieuwe vestiging uit te bouwen. Zijn skills in 3D design (geleerd aan digital arts and entertainment in Kortrijk) én marketing (hij zat toen halverwege zijn opleiding cross media design aan de Artevelde Hogeschool) waren daarbij mooi meegenomen. 

Enkele maanden later kregen we telefoon - ja, gen Z die belt - het was warempel Denis om te vragen of we hem nog kenden en of we geen ‘freelance’ stageplek wilden zijn, want als student-ondernemer zou hij graag de mogelijkheid ‘stage in eigen bedrijf’ van de Artevelde Hogeschool uitproberen.

Wij wilden zo lang niet wachten en engageerden Denis alvast voor een e-mailmarketing traject van Thomas More waar we op dat moment voor aan het werken waren. Zo hielp Denis ons nog als student een e-mailcampagne maken waarbij we Stijn Coenen, Algemeen Directeur van Thomas More via AI en met de hulp van Vincent Buyssens in alle mogelijke talen alumni lieten verwelkomen.

3 maanden later vulden we Denis zijn stagelogboek verder met ervaringen tijdens het bouwen van een website voor YUFE, illustraties voor Bavik Super Pils en Kwaremont, ideeën opdoen tijdens Supernova, shoots begeleiden voor Steylaerts, radiospots opnemen voor Nestor, brainstormen voor een menselijke campagne voor 11.11.11 … en werkte hij aan zijn eigen afstudeerproject met *spoiler alert* een nieuwe branding voor ATELIER dada.

Want wat wij allang wisten, was dat Denis precies de persoon was die we niet per se zochten, maar wel heel goed konden gebruiken om ATELIER dada naar the next level te tillen. En dus mag Denis zich sinds half april 2024 - ja zelfs nog voor hij officieel zijn diploma in handen had - onze nieuwste dadaïst noemen. 

En hoe past die nieuwe branding dan in dit verhaal?

Wel, een brand is niet zomaar een mooi laagje dat je bovenop je bedrijf legt. Branding is eerder een bottom up proces. Het groeit van binnenuit, van daar waar de waarden en de vibe van je bedrijf huizen. Daarom ‘voel’ je het meteen als een branding goed zit of niet.

Maar een bedrijf is natuurlijk een levend ding, dat verandert. Door de jaren heen, door de nieuwe uitdagingen, door de veranderende context … én door elke nieuwe medewerker. Want die verbindt er als het ware even zijn eigen persoonlijkheid en verhaal aan. En laat dat nu precies zijn wat wij met de branding van ATELIER willen bekomen. Een branding die even levend is als ons bedrijf. Die nieuwe wendingen, zoals een nieuwe medewerker, oppikt, haar eigen maakt en uitstraalt.

Dus hebben we beslist dat elke nieuwe medewerker die zich daartoe geroepen voelt, voortaan de branding naar haar, hun of zijn hand mag zetten. En zo blijvend een hoofdstuk mee schrijft in ons verhaal. 

De verandering als eeuwige constante dus.

 

Maar dan wel met een vaste naam en baseline:

#AllesMetLiefde … en voortaan ook een beetje met Denis 

Psst: Wij zoeken nog Denissen - enfin we zoeken ze niet, maar ze mogen ons altijd opzoeken.

Ben jij ook even skilled, ondernemend, ambitieus, leergierig, ongeduldig om te beginnen werken én zoek je nog een stageplek in marketing, design of als creative? Kom je dan eens voorstellen. Misschien maak jij onze volgende branding dan wel. 

Extra motivatie: Voor zijn stage en afstudeerproject haalde Denis by the way zomaar een dikke 19/20.

Psst 2: update 15 november 2024, wegens tijdelijk zeer grote interesse is de volgende beschikbare stageplek pas vanaf juni 2025!

Laat een reactie achter

Opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd