Nestor gaat niet met pensioen

Meestal krijgen we de vraag van klanten of we kunnen helpen om nieuwe medewerkers te zoeken. Bij Nestor was het omgekeerd: hun uitzenddatabase telt meer dan 70.000 gedreven 60-plussers en gepensioneerden. De vraag vanuit de bedrijfswereld kon dus gerust nog een stuk groter worden. Meehelpen om de gevolgen van de  vergrijzing op de arbeidsmarkt op te lossen? Check!

 

Medium- en kanaalonafhankelijk communicatieconcept

“We willen meer awareness creëren bij bedrijven: rond de positie van 60-plussers én rond Nestor.” Met deze uitdaging belde Nestors marketing manager Stijn Lambertyn ons. (Stijn is eigenlijk ook een beetje ‘onze Stijn’. Hij draaide even mee in onze digitale werkplaats. Maar we delen hem en zijn uitzonderlijk talent graag met Nestor.)

Daar stond hij als online marketeer mee aan de wieg van het platform waarop het uitzendbureau draait. Met succes, want de database met werkwilligen bleef maar groeien. Alleen mocht hetzelfde ook gebeuren met de mindset van bedrijfsleiders en HR-managers die nog te vaak denken dat oudere werknemers duur, minder flexibel en te veeleisend zijn. “Het omgekeerde is juist waar,” leerden we tijdens de co-creatieworkshops bij Nestor. “Onze Nestors hebben alle voordelen van andere flexijobbers. Maar dan met de maturiteit van iemand die al wat heeft meegemaakt. En ze lopen over van de goesting om te werken.” Kortom, tijd om hokjesdenken overboord te gooien.

Kwaliteiten gaan niet met pensioen
(en Wouter Torfs ook niet)

Ziedaar meteen de creatieve kapstok van de campagne: want het is niet omdat Nestors met pensioen zijn, dat hun vaardigheden, wijsheid, ondernemerschap, drive, humor, servicegerichtheid … dat ook zijn. Als bedrijfsleider in tijden van krapte op de arbeidsmarkt heb je toch niet liever? 

Een inzicht waar we ook Wouter Torfs geen 2x van moesten overtuigen toen we hem (met de hulp van Nestor’s PR bureau Be Public) vroegen om zijn stem te lenen aan de radiocampagne. Want Wouter Torfs mag dan wel al een jaar met pensioen zijn, zijn ondernemerschap en begeestering zijn dat zeker nog niet - wisten we ook zelf uit ervaring bij onze klant Steylaerts waar hij actief mee in de Raad van Bestuur zetelt. 

Studio Helsinki hielp ons om er een ingetogen en toch opvallende testimonialspot van te maken die in combinatie met een tweede spot die focust op naambekendheid extra credibiliteit aan de campagne geeft en en mee het debat rond de vergrijzing en de oplossingen daarvoor opent. 

<iframe src="https://www.linkedin.com/embed/feed/update/urn:li:ugcPost:7239570434612957186" height="692" width="504" frameborder="0" allowfullscreen="" title="Embedded post"></iframe>

Een fashion statement over vergrijzing

Ook voor de visuele campagne wilden we verder de stereotypen doorbreken: Nestor’s huisstijl en tone-of-voice gemaakt door Goodcopy.ink checkten alvast de boxes geloofwaardig en betrouwbaar, maar lieten ook nog voldoende ruimte voor creativiteit. 

Dus lieten we fotografe Fien De Vos (@vonkfien) haar ding doen met een aantal Nestors die we een t-shirt met een duidelijk statement aantrokken: ‘Drive gaat niet met pensioen’, ‘Stijl gaat niet met pensioen’ en zelfs ‘U’ moeder gaat niet met pensioen’ … Goed voor een opvallende fashionable shoot die perfect met de persoonlijkheid van de Nestors matchte. En een uitgeputte Geert/Art Director die dag: “Zelden zo’n intense shootdag meegemaakt. Die modellen bleven er volle bak voor gaan. Tijd dat ik ook met pensioen ga!” ;-)

 

Laat een reactie achter

Opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd