Onze principes

Als je al lang samenwerkt, dan ontwikkel je geleidelijk aan je eigen stijl. Maar die van ons laat zich niet uitdrukken in een tone-of-voice of brand identity. Wel in een reeks principes, waar we heilig in geloven en trouw aan blijven, wat er ook gebeurt. 
 

Alles met liefde

Als je iets niet met je hart doet, waarom dan wel? Wij doen wat we doen uit liefde voor het vak, voor onze klanten en voor de wereld. En daar willen we ver voor gaan, heel ver. Want als je iets met liefde doet, betekent het dat je het vol overgave doet. Alleen wie liefde geeft, kan liefde terugkrijgen.

Business serendipity

Disney, Einstein, Salvador Dalí … Genialiteit grenst altijd een beetje aan waanzin. Niet dat we ons willen vergelijken met hen. Maar we leerden wel dat er fundamenteel waarde zit in jezelf niet te au sérieux te nemen, zelfs al ben je met de meest serieuze materie ter wereld bezig. Af en toe de focus loslaten zorgt dat je nadien de zaken scherper ziet. En als je dat zelf niet meer lukt, laat dan anderen, je omgeving toe om je uit focus modus te halen. Je zal merken dat je vindt wat je niet zocht. En dat je het nog goed kan gebruiken ook.

Korte Keten Marketing

‘Jullie zijn zo toegankelijk’, is ongeveer het mooiste compliment dat je ons kan geven. Want marketing werkt volgens ons niet als je het uit elkaar rafelt en in processen giet. Behalve als je veel tijd en geld kwijt wil zijn. En tevreden bent met een matig resultaat. In alle andere gevallen ben je beter af zoals in de buurtwinkel - met een korte keten: dichtbij, kort op de bal, flexibel. Zodat je even veerkrachtig bent als de markt. Waarin er altijd wel weer iets verandert.

Iedereen is creatief

In groep weet je altijd meer dan alleen. Meer zelfs, in groep kan je hetzelfde van verschillende standpunten bekijken en dus verrijken. Daarom werken we bij ATELIER.kg nooit voor maar met onze klanten. En betrekken we onze partners van bij het begin. In co-creatie. Dat zorgt niet alleen voor een beter resultaat, maar creëert meteen ook het nodige draagvlak voor de implementatie ervan. Als iets een succes is, is het van iedereen. Als iets van iedereen is, is het ook een succes.

Ontwikkeling boven groei

Groei is korte termijn denken, een plant groeit snel op korte termijn. Maar als je toekomstgericht denkt, dan denk je aan hoe je je gaat ontwikkelen. Over verschillende generaties heen zal de plant zich beter aanpassen aan haar omgeving en maken dat de soort beter overleeft. Wij focussen daarom liever op je helpen ontwikkelen in plaats van gewoonweg groeien. En dat doen we zelf ook: we leren onze klanten liever vissen, dan vis te verkopen. Op de lange termijn hebben we daar allebei meer aan.

Emotiligentie

Akkoord, de slinger is lang teveel naar het emotionele doorgeslagen in marketing. Maar dat is nog geen reden om ze vandaag volledig te bannen. Want hoe hard onze haat-liefde verhouding met emoties ook moge zijn, ze zijn een deel van ons. We kunnen er dus maar beter intelligent mee leren omgaan.

Datadriven Poetry

De mooiste dingen beginnen daar waar 2 of meerdere zaken die op het eerste zicht misschien niets met elkaar te maken hebben of zelfs elkaars tegengestelde zijn, elkaar raken. Daar begint de magic. Daarom proberen wij alles op te lossen vanuit de synergie van een analytische geest en een chaotische doener. Met datadriven poetry als resultaat.